Ärendehantering

Bestin plattformen har ett omfattande arbetsflöde som används av företagskunder för att automatisera återkommande och processorienterade uppgifter. Ärendehantering ser olika ut i olika organisationer som också behandlar olika typer av ärenden som involverar flera personer, avdelningar och processer innan det är färdigbehandlat. Ju större organisation, desto större risk för kommunikationsproblem och andra kvalitetsbrister. Om kommunikationen sker från mun till mun leder det lätt till missuppfattningar. Om inte ärendet dokumenteras riktigt, är det lätt att information om specifika ärenden tappas bort.

Översikt

Ärendehantering kan vara komplicerat, särskilt när det sker utan en intelligent och anpassningsbar hanteringsteknik. Bestin är ett omfattande arbetsflöde och reglerar motorplattform som passar perfekt för ärendehantering.

Ett ärende är en affärssituation som kräver arbete. Arbetet kan vara komplext, det kan vara enkelt och det behöver inte nödvändigtvis en process som definieras i förväg. Att arbeta med ett ärende innebär en samling av aktiviteter eller uppgifter – mycket som traditionell affärsprocesshantering. Men ärenden är inte alltid begränsade till ett definierat flöde. Ett traditionellt arbetsflöde rör sig vanligtvis genom en mycket specifik uppsättning steg och aktiviteter för varje uppgift. Med ärendehantering styrs de specifika uppgifter som krävs eller är tillgängliga att av detaljerna i varje enskilt ärende, verksamheten och användarens behörigheter.

Ärendehantering centrerar kring en enda, komplett, aktuell och korrekt vy av vissa data eller egenskaper.  Data för ett ärende kan vara en kombination av strukturerad (väldefinierad) och ostrukturerad (dokument).

Datorbaserad ärendehantering

Ärendehantering i Bestin är görs utan att skriva kod. Du kan skapa nya typer av ärenden, ändra ärendetyper och ändra reglerna på ett visuellt, testbart och granskat sätt. Detta skapar möjligheten att kontinuerligt finjustera och förbättra de underliggande affärslogiken och interaktionsparadigmerna. Hur ärenden hanteras kan ändras så snabbt som ditt företag behöver. Detta gör det möjligt för reglerna och processhanteringen att minska ansträngningen, samt skapa högre kvalitet och mer konsekventa resultat. I stället för arbetsflödesmotorn som bara hanterar data kan den börja delta genom att automatiskt slutföra uppgifter och ge tips, begränsningar och varningar för ärenden som har problem eller ärenden utanför normalt beteende.

Användningsområden

Exempel på processer och ärendeflöden med stor effektiviseringspotential:

  • Avvikelsehantering
  • Förbättringsarbete
  • Reklamationshantering
  • Incidenthantering
  • Revisionshantering
  • Skyddsronder
  • Support och service
  • ITIL
  • Inköp
  • HR/personaladministration

Intresserad

Boka möte